091205 - "Julkalender, lucka 5"

I dagens lucka hittar vi "julklappshandling".

Likadant varje år. Outhärdligt med folk, långa köer, trängsel.. Någon mer som känner igen sig? Därför valde jag i år att vara ute i god tid med inhandlingen av julklappar, och delade dessutom ut inköpen under olika dagar. I och med detta slipper jag slåss med folk i butikerna under kommande veckor och främst vara stressad över "missade inköp" och så vidare. EN enda julklapp kvar, av sexton, och fortfarande nitton dagar(?!) kvar till julafton.

Givetvis är det väl ingen större nackdel att "ligga efter", för samtidigt så finns det väl ändå ingenting som är lika mycket "julkänsla" som att strosa omkring i städerna bland tusentals julslingor som lyser upp gågatorna, tillsammans bland/med hundratals andra människor som, precis som du, ägnar sin lediga eftermiddag, kväll eller helg med att engagera sig i julfirandet och allt därtill. Men åt andra sidan så känns det, för mig, förbannat skönt att kanske istället kunna få spendera en ledig eftermiddag, kväll eller helg på stan, tillsammans med någon annan. Att kunna få hålla denne i handen, istället för diverse påsar, och bara känna närhet. Det är jul för mig, och kan varken ersättas med pengar och/eller julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0