091106 - "It's not enough to say that i miss you"

Efter flera månaders uppehåll har jag nu fått tillbaka motivationen att skriva. Eller.. ja, blogga. Men det känns en aning konstigt måste jag medge, ungefär som om jag inte vet hur man gör längre. Fast det finns antagligen där, någonstans.  
I alla fall så har jag valt att försöka mig på detta, igen. En början på någonting nytt och en fortsättning av någonting gammalt, en härlig blandning. Vi får väl se vart intresset fastnar och vart inspirationen leder. Men nog om det!

Under sommaren har jag genomgått flera förändringar, vissa större än andra. Den största var att jag i början av ledigheten tog steget tillbaka och valde att flytta hem, hem till Strömsund. Trots att det stundvis känns ångerfullt så är jag för det mesta nöjd över beslutet. Dessutom är jag oerhört glad över att någon stod bakom mig under hela tiden och tog emot mig när det verkligen behövdes.

Den 8:e augusti bytte jag ut Midgårdsskolans MP1A i Umeå mot Wargentinskolans MP08 i Östersund. Med tanke på kort varsel var daglig pendling mellan Strömsund-Östersund mitt enda altenativ. Än idag görs på varadagarna två resor, 10 mil vardera, om dagen. Detta innebär 100 mil/veckan. Om jag är less? Jo. Men åt andra sidan får jag komma hem varje dag, och det är väl det som håller mig igång och gör att jag orkar kliva upp varje morgon och åka dom där milen.


Aktuellt just nu:

Förkyld-tjej. Det går som på räls, kort sagt. Nu blir det dock filmmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0