091118 - "Jag har varit där förut"

Ursäktar för gårdagens miss av uppdatering. Men med tanke på att jag åkte tjugo mil helt i onödan (k-u-l med information) och även att jag stod och bakade/städade i fyra timmar under kvällen så är det väl inte helt omöjligt att jag prioriterade bort bloggen helt.
Att kliva upp klockan fyra för att hinna med frukost, påklädning och diverse påhitt, innan bussen går är verkligen ingenting jag rekommenderar. Dessutom inte efter tre timmars orolig sömn. Trots det så är detta vad mina tisdags-, torsdags- och fredagsmornar innebär.

Väl på skolan, efter redan en timmes väntan, dyker det upp en lärare som berättar att samhällen är inställd (därmed inget prov). Insåg att nästa lektion inte skulle börja förrän halvett, det vill säga fyra timmar senare. Lagomt-jävla-less och förbannat irriterad bidrog till feber, yrsel och illamående. Konstaterade att jag knappast var i form för någonting av det eftermiddagen hade att bjuda på. Gick upp på skolan och lämnade in svenskan, därefter fick jag ta plats i lärarrummet och mysa ner mig i soffan där jag även somnade under någon timme. Vaknade av feberfrossa, men dock minus huvudvärken, och gick till busstationen.

På kvällen vad det dags för tårtbak hemma hos familjen Wallberg, där även svininfluensan brytit ut (enligt sjukvårdsupplysningen i alla fall, och det säger väl en hel del). Satte ihop en, om jag får säga det själv, ga-anska hyfsat snygg svart marsipantårta - fylld med jordgubbssylt, vaniljsås och grädde. Avslutningsvis lyckades jag även med loggan för Monster Energy, dock efter många "om" och "men". Puh! Och godkänd blev den.

SÅ. Onsdagen har i alla fall spenderats hemma. Under förmiddagen blev det en kort vistelse på byn, och därefter somnade jag på soffan. Åstakom dock lite julbak såhär efter middagen, nämligen "apelsintryffel". Nu vet jag däremot inte alls vad kvällen har att erbjuda, men, om inte annat så slänger jag upp recept/bilder någon gång innan midnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0