091123 - "Du får mig att le"

Dålig, dålig, dålig! Och nej, jag är verkligen ingen upptagen människa av mig. Ändå tycks uppdateringarna komma allt mer sällan. Det ursäktar jag för. Men ändå har jag haft en del för mig. I lördags tillbringade jag största delen hemma, med diverse saker innan mammas middagsgäster dök upp. Det städades, lagades mat, städades och så vidare. Antagligen flera som känner igen sig i rutinerna.

Allt blev lyckligtvis uppskattat, och mina "apelsintryfflar" försvann inom en timme. Resten av kvällen spenderades tätt intill världens mest finaste framför "Twilight". Dock så somnade jag strax efter slutet(..), tröttare tjej!

Gårdagen däremot blev totalmysig. Till min förvåning föll vita flingor och formade marken vit. Dessvärre så var det, och ÄR fortfarande, en bit över nollan än, så antagligen kom snön inte för att stanna, den här gången heller. Men jag håller tummarna för att vi har snö tills julmarknaden (nog för att det känns som en skräll) nästa helg. I alla fall så hämtade min finaste, finaste mamma och lillebror upp mig strax efter halvtre för en kortare vistelse i staden, också tillsammans med kusin och morbror, anna, mattias, marlene och johanna.

Det blev ett stopp på "Eastern Palace" innan bion, "Twilight - New Moon", som förövrigt kändes som en besvikelse. Men gråt inte floder för det, antagligen var det bara så för att jag skapat mig en egen bild med hjälp av boken. Men helt okej ändå, så godkänt får den!

Bilresan hem var ett äventyr för sig. Kort sagt: Tack till "Eastern Palace" för friterade räkor och diverse.. Hah! Vi tog oss åtminstone hem, trots regn/slask/snö och dimma. Därefter somnade ganska omedelbart. Dagens planer är få, men jag är måndagsledig i åtta veckor framöver så inte mig emot. Borde dock klä på mig om jag ska infinna mig hos Kristina på "Carina's Hårvård" inom en halvtimme. Ha en fortsatt trevlig måndag!


Kommentarer
Postat av: linn

På fredag eftermiddag kan du fåkomma på salongen och slinga dig :)

2009-11-24 @ 09:54:09
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0