101031 - "We've had no time to paint the place"

Jag inleder denna dag med att poängtera att det inte är "okej" att vakna av en telefon som ringer på fönsterbrädan och gör sig än mer tydlig genom vibrationerna som får hela rummet att skaka. Än mindre "okej" var det också att samtalet inte var ett viktigt sådant, utan helt enkelt ett samtal som mer eller mindre fick mig att påbörja efterskalvet.
Hur som helst är det på liknande vis jag vaknat upp den senaste veckan, genom en telefon som ringer.. omänskligt tidigt. Anledningen är väl knappast märkvärdig (mer än att Seppa är uppskriven på jour under flera veckor framöver), men så förbannat irriterande. 

Bara en sådan sak som att han igår spenderade sina tjugo vakna timmar - av tjugoen, sittandes i en lastbil, i färd med att ploga 45:an, fram och tillbaka(..), gör mig ont. Men oroligare-flickvän fick lugna sina nerver genom att försöka sysselsätta sig med allt från pakethämtning till uppsatsskrivning, även om det var med myror i brallan. Men i och med att telefonen ringde och jag fick ett mindre klartecken på att den längsta lördagen som någonsin omnämnts - i världshistorien snart skulle få avslutas, och det med sällskap, kunde jag återigen hämta andan och undvika ett mindre  sammanbrott.

Uj-uj.. och i alla fall. Paketet jag omnämnde innehöll två effektfilter till kameran (ett close-up- och ett stjärnfilter), som förhoppningsvis kommer användas flitigt under vintern. Klickade hem dessa från tvspelsweb.se för nästan trehundra kronor, inklusive betalning av frakt och postförskott. För den som brydde sig, alltså.

På schemat idag står några mindre ärenden som ska uträttas, däribland några av dem nere på byn och i sällskap av världens finaste kille (som i skrivande stund sitter mittemot, i full färd med att äta varma mackor och dricka en kiwismoothie). Och, med detta sagt avrundar jag och försöker återkomma igen, så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0