101124 - "It's just a feeling and no one knows yet"

Dag 05 - Vad är kärlek?
Som jag redan tidigare, och vid flera tillfällen, klargjort är kärlek en stimulans för hjärtat under samtidig lokalbedövning av förståndet. I det stora hela alltså, medan det för mig också innehåller en hel del människor och mindre känslor - olika för tillfällen, situationer och personer. Inte för att göra någon större skillnad på dessa, men "mer eller mindre" trots allt.

Sedan två år och, snart, nio månader tillbaka har jag kunnat definiera ordet "kärlek" på ett annat sätt än tidigare och innan. Detta på grund av, eller tack vare, världens finaste kille som inte bara är allt jag någonsin önskat och velat haft, utan också ger mig så mycket mer än vad som borde vara tillåtet och är känslomässigt möjligt.

Därefter kommer vänskap, eller ja.. inte efter, men ni fattar poängen?
Vänner är någonting jag alltid varit omgiven av under hela min uppväxt, några få fortfarande kvar från förr, medan andra vände kappan efter vinden - så att säga. 
Ingen nämnd, och ingen glömd, för att göra det så enkelt som möjligt.

Kort sagt är kärlek inte bara någonting som alltid funnits i närheten och till hands, utan har allt eftersom också blivit någonting som fått ännu större betydelse - även om det ibland är på gott och ont eller fortfarande med en hel del undantag. Så som det alltid varit, väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0