091112 - "Mig får du aldrig tillbaks"

Om jag bara hade tagit mig tid igår och öppnat min z-online så hade jag kunna konstaterat att det imorse funnits tid för att vistas hemma istället. Ingen lärare fanns på plats och "Öppet Hus" skulle pågå i närmare tolv timmar.  Med andra ord skulle det ha blivit en fruktansvärt lång dag, inte bara med tanke på att jag satt på bussen redan tio i sex imorse.. Döden-trött! Men ibland lönar det sig att bo på fel ställe, ehe. För allvarligt? Vem besöker en skola efter klockan fem, och är det egentligen vår uppgift att locka nya elever? VA?! Nä. I värsta fall hade jag nog dött av tristess. Men det förblev ett oskrivet kapitel.

Gårdagen däremot var en sån dag där ingenting kunde gå fel. När allting kändes självklart, till och med det mest omöjliga. För första gången sedan graderna börjat leta sig ner mot nollan så frös jag inte(!) trots minusgrader på termometern. Istället kunde jag vistas nere på stan och faktiskt göra det jag skulle, plus lite till. Att jag även stötte ihop med världens-mest-saknade inne på Åhléns var nog, kort sagt, vad jag behövde. Sen att det inte höll i sig (peppar peppar) var väl en annan sak, men allt det vackra är kort.

Befinner mig åtminstone hemma nu. Knappt. Varför? Jo, JAG körde hem. Från stan, och stannade dessutom på konsum i Hammerdal. Parkering! WOAAH! Vilken grej! 

Någonting som dock är värre än min bilkörning, som enligt mig själv inte är så tokig ändå (trots att jag missar tre älgar vid vägkanten och knappt ser mittlinjen pga. dåligt väder), är matteprovet som väntar under morgondagen. Det, om något, lär bli min död. För jag menar.. Vad är tre älgar på framrutan i jämförelse med ett prov i algebra? Antagligen ingenting. Lika bra att sätta igång med pluggandet. Men först ska jag: lindra förkylningen, döda lite bakterier och stärka immunförsvaret. Allt detta genom att äta EN apelsin, som dessutom innehåller gott om C-vitamin. Ha en bra kväll och håll tummarna för mig imorgon!



Kommentarer
Postat av: Den där Jenny som saknar dig MEST

Jag hade nog också valt älgarna istället för matten. Om jag ska vara för ärlig.

2009-11-12 @ 20:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0