100712 - "Pick yourself up, and dust yourself off"

En påminnelse till mig själv inför kommande evenemang, eller också inför nästa år; det blir aldrig som du tänkt dig. Det är också en sammanfattning av helgen, och Dundermarknaden.

Torsdagen spenderades tillsammans med pojkvän ett och två i en bil mellan rondellerna, OKQ8 och Hembygdsgården. Det blev en relativt tidig kväll, inte minst för mig och pojkvän ett, som avslutades med ett besök hos familj nummer två.

Fredagen inleddes hemma, började hos Jessica, fortsatte hos Micke och pågick uppe på berget. Därefter fick jag skjuts av "moster" Anne ner på området där jag påbörjade en intensiv jakt av.. eller ja, efter bästavän och bättre vän. Med målet i sikte begav vi oss in
på området, mot scenen (där Eric Saade befann sig) och armbågade oss fram bland ett trettiotal skrikande *ffFfAAnZz*.

Dock konstaterade vi ganska tidigt att det fanns betydligt mer att se på andra sidan stängslet och spatserade ut genom grindarna. Korv eller godissnören var våra alternativ, även om det hela ledde till en polis som vägrade låna ut sin mössa. En halvtimme senare hade jag tappat bort, eller också - lämnat av bästavän och stött ihop med fina/-re pojkar. Kvällen slutade tidigare än väntat och redan en halvtimme senare var jag och pojkvän ett påväg hem för välbehövd och efterlängtad sömn.

Lördagen innebar inte bara dag två av tre (där en av dessa redan passerat) utan också bröllop i Laxsjö. Världens finaste fyrtiofem minuter, med ett oräknat antal rysningar, senare befann vi oss i bilen, påväg hem för att svita om, påbörja intaget och avsluta evenemanget tillsammans med resterade. Ett utmärkt sätt att inleda kvällens bravader, med trevligare sällskap, även om "bravader" uteblev och hemgång nalkades. Men trots att kvällen slutade strax före nio befann jag mig inte hemma och i säng, eller rättare sagt - min säng, förrän vid halvfyra på morgonen (detta efter en nära-döden-upplevelse nedför Lindbergsbacken!).

Under söndagen, när benen bar oss alla, promenerades det en hel del. Först ner på marknanden och runt bland "knallarna", sedan tillbaka hem för att fortsätta upp på berget. En timmes socialt umgänge senare var vi påväg igen, denna gången neröver, över bron och ut på Näsviken för att hämta Björns bil och "det överblivna".

Med helgen bakom mig/oss och med en kortare sammanfattning lämnar jag ämnet och avslutar inlägget med att informera om att fröken med långa rader gjorde ett kortare besök i Östersund tillsammans med stamcell ett, för en mindre utsmyckning. Härnäst inväntar jag pojkvän ett för en god natts sömn, även om jag dessförinnan fundeliderar på att se film och mysa i soffan. Detta med sällskap av, åtminstone, stamcell ett och, förhoppningsvis, två.


Kommentarer
Postat av: moaa

Tusen tack för att du röstade på mig!

Det är guld värt, och jag har länkat dig på min blogg nu :) Och förresten.. Så vann jag den tävlingen, så.. Tack, haha! :D

2010-07-18 @ 11:59:51
URL: http://moathemoses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0