100607 - "I knew you were something special"

För den som inte använder facebook, eller förstår sig på denna community, tänker jag - med glädje, informera er om att jag i fredags packade väskan inför en helg i Sundsvall. 
Nog för att det inte alls var vad det hela egentligen handlade om, me-en hur som helst.

Efter att ha fått stå i meterlånga bilköer och, från chauffören, hört ett antal svordomar, letat oss fram till tågstationen för att hämta upp tre trötta, men glada, pojkar kunde vi (dock med hjärtat i halsgropen) konstatera att allting hade gått bra. Så - fortfarande välbehållna, och en aning lättade, begav vi oss hemöver. En mindre påminnelse till nästa gång; underskatta aldrig trötta pojkars talförmåga, speciellt inte om dessa varit på en ACDC-konsert i huvudstaden för mindre än ett dygn sedan. Att mina öron fortfarande sitter där dem ska är, för mig, ofattbart.

En kortare vistelse hemma senare placerade jag och pojkvän oss i framsätet av 740:n med slutdestinationen - Hotell Södra Berget. Efter tre timmars bilfärd (varav tjugominuters felkörning på grund av GPS:en) var vi tillslut framme och hade checkat in. Resten bör ingen kunnat undgå, åtminstone inte nu, för facebook eller ej - Strömsund är fortfarande vad det alltid varit, även också mindre än vad man egentligen kan föreställa sig.

Lördagens började fint med en kortare sovmorgon, efterlängtad dusch, hotellfrukost och sedan en mindre planering över hur dagen skulle se ut. Efter ett besök på IKEA, mindre fönstershopping inne på Birsta City (där vi också stannade till för lunch) och en godispåse på Coop bestämde vi oss för att hälsa på syter och svåger ute i Åsta, Matfors, där vi även parkerade oss på en träsoffa under nästan tre timmar och bara njöt av sällskapet i värmen.

OCH OCH OCH..
..

..innan det här inlägget blir förbannat mycket längre kommer jag nu sammanfatta allt kort. Vi bokade SATC 2, åt middag på Innergården, promenerade runt centrum, stod och kollade på crusingen som hade vägarna förbi oss, åkte tillbaka till hotellet för uppfräschning innan bion - som blir ett kapitel för sig, och vände tillbaka ner mot stan igen.

Well, filmen var bättre än vad jag väntat mig (även om mina förväntningar var skyhöga) och rekommenderas verkligen för den med sinne för humor, detsamma gäller sällskapet. Fast det förstås.. mitt sällskap, åtminstone.

Två stolsrader bortanför oss satt nämligen "en av alla dem".. En helt vanlig kille, eller ja.. en sådan som ser ut att vara kvar på 90-talet, detta för att han förmodligen spenderat, fortfarande spenderar, största delen av sin tid i källaren framför Runescape, eller liknande. Iklädd beiga shorts, en röd t-shirt, gråa strumpor i ett par joggingskor och med en frisyr som påminner mer om bröderna Hansons än Taylor Lautners.

En av alla dem som får en annan att nästan kissa på sig när han/hon tjuter av skratt, ett skratt som påminner lite om en råmande ko som befinner sig i målbrottet. Och som om det inte vore nog började även hans telefon att ringa, varpå han springer upp till dörren och.. stannar för att svara? Men mitt i allt måste han ha tappat bort sig, för några sekunder senare fylls biosalongen med ljudet av en ringande Nokiatelefon, igen. Ah, kvällens stjärna!

Söndagens händelser var få men behövliga. Efter en morgon - likt lördagens, checkade vi ut och begav oss in mot Birsta för lunch innan två kortare besök hos syster nummer två och, slutligen, bror. Det blev även två kortare stopp efter vägen för glass (tacka-vet-jag-Royal-"Sommarbär") och Döda Fallet. En oslagbar helg tillsammans med världens finaste!

Kommentarer
Postat av: tess

det är mycket möjligt att jag är i stan då ! åtminstone nån utav gångerna :) det är garanterat. om inte annat så lär vi ju höras närmare det, och jusst, jag har nytt nummer: 0768440240.



och förresten, grattis till förlovningen baby <3

2010-06-07 @ 21:02:33
URL: http://tesssires.blogg.se/
Postat av: jeffis

måste önska er all lycka i världen! för i mig spritter i i hela kroppen av tanken på att kunna vara så hopplöst förälskad i samma människa och samma själ så länge som ni varit. Vet inte vad andra tycker, med ni får mig att tro på kärlek iallafall!

Grattis i tokiga mängder!

2010-06-08 @ 14:32:55
URL: http://jenniferjeffbergqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0