100526 - "I'm gonna leave this world for a while"

Efter gårdagens många "om" och ännu flera "men" satte jag mig tillslut ned, dock motvilligt, och började grunda helvetesfunktionerna. Åh, johodå! Fastän det ett tag var som att försöka tyda hieroglyfer, kunde jag tillslut lösa ekvationssystemen, grafiskt. Och DET var höjden av lycka (med en känsla av frihet)! Även om jag aldrig någonsin kommer dra nytta av den kunskapen, eller ja.. med - möjligen, ett undantag för morgondagens provskrivning.

SÅ! Med den arma insatsen kunde jag lägga matteboken åt sidan för kanske(!!1!) sista gången, beroende på imorgon. Hur som helst var det i alla fall sista gången jag tog upp någonting som rör mina studier och försökte göra någonting intressant av dem. Ehe, ja.

Det börjar närma sig en hel del evenemang och nöjen dessutom, av vilka "köpmanna" kommer härnäst. Och givetvis står jag nu, som väntat, i valet och kvalet om det blir utgång eller hemmasittarkväll. Men varför? Jag kan antingen låta vädret bestämma, eller ta ett självständigt beslut. Ändå överväger jag att låta vädret avgöra hurvida det passar sig med en vistelse utomhus.. helt enkelt för att underlätta och bespara mig större funderingar.

ELLER! så låter jag var och en av er komma med fem negativa resp. positiva anledningar till varför jag inte borde och/eller borde befinna mig på annan plats - än hemma, under helgen. Nu förväntar jag mig givetvis kommentarer till detta inlägg, för tid vet jag att ni har.
Hur? Jo, genom att ni suttit och scrollat er genom denna text och förmodligen hittat


....


..enda

...

....


..hit.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Positiva:

1. Med rätt sällskap kan man inget annat än att ha roligt. Vilket humör man än är på och vilket väder det än är.



2. Det är bättre än att sitta hemma och övertänka på en massa skit som egentligen inte spelar någon roll. Något man skulle märka ifall man tänkte efter lite till efter det.



3. Man kan inte få nog med äventyr. Man kommer alltid hem med nya erfarenheter, även fast man bara suttit rakt upp och ner på en bänk.



4. Frisk luft är nyttigt. Är det regn blir du dessutom ren, ja eller.. du hade kunnat bli.



5. Du kan även passa på att slakta lite irriterande småbarn åt mig, det finns verkligen alldeles för många :(



Negativa:

1. Inga 2. Inga 3. Inga 4. Inga och 5. INGA!

2010-05-26 @ 20:31:44
URL: http://jennyvem.blogg.se/
Postat av: Bästavän

Hallå, knäppiiiis. Behöver du ens en sån lista? Det framföralltast (ett nytt ord!!!1) är att du slipper sitta hemma och fundera så himla mycket. Och resten borde väl säga sig självt:



1. Du får vara med mig

2. Jag får vara med min bestis

3. Vi får vara med varandra

4. Jag får vara med dig

5. Jag får vara med dig



Alla de där punkterna kan ju vi i och för sig göra utan att behöva ta till en utgång.. men det kommer att bli roligt. Och sånt här händer ju inte så ofta!



Det enda negativa är väl att det blir skitväder. MEN vi ska ju vara inne! Så det ordnar sig, vettu.



"3

2010-05-27 @ 09:53:17
URL: http://eemmym.blogg.se/
Postat av: Anna / Tisse

1. Du får vara med folk du trivs med, så slipper du sitta hemma och mögla, för då luktar du skunk och ingen vill göra dig sällskap då !

2. Jag skulle bli hur glad som helst om jag fick träffa min vän!

3. Du kommer ha roligt, du kan alltid ta med dig godis (ica´s 79.90kr/kg). det är som sagt LÖRDAG!

4. Vädret spelar ingen roll, huvudsaken att du är i sätt sällskap !

5. Du gör fetsen ju !



Finns väll inga negativa saker tok!

Puss på du

2010-05-27 @ 14:02:06
Postat av: moa

Måste bara säga, tack för igår. Inte för att man var med varandra sådär jättelänge. Men du verkar vara en supergullig tjej och det var kul att ha med dig igår!

2010-05-30 @ 16:56:42
URL: http://moathemoses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0