091206 - "Julkalender, lucka 6"

Först och främst vill jag börja med att gratulera min lilla pappa som fyller år idag! Sedan fortsätter jag med öppningen av dagens lucka som idag innehåller "nyfallen snö".

Tillskillnad från många andra (läs: pappa som vid varje tillfälle förbannar snön som är påväg att täcka våran infart) så blir, åtminstone jag som ett barn på julafton när det snöar. Fast tillskillnad från dessa barn drar jag dock inte fram pulkan och kastar mig utför backar i desperata försök.. Nog för att jag ändå glädjs över tanken. Man kan ju väl trots allt inte göra annat än att skratta åt det hela. Jag har, som redan skrivet, inga större, eller även märkvärdigare önskningar till födelsedag/jul. Men jag vill åtminstone ha snö! Metervis.

Stora runda, mjuka flingor som bara på någon timme gömt undan den gråa, smutsiga hösten och istället börjat forma ett snöklätt landskap med mjuka konturer.
Förra veckan så lovade de på TV flera minusgrader häromkring. Och vi hade snö, faktiskt ganska mycket. Glädjen var stor, då det under veckan föll snö utanför fönstret. Så blev det plusgrader och regn. Mycket regn. Resten kan ni föreställa er.. Nu har det sluta dala ned några flingor, och särskilt kallt är det inte heller.

Men det är trots allt två veckor kvar innan det är dags att börja gripas av panik.
Och, jag vet sedan tidigare att, mycket kan hända under två veckors tid. Så.. ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0