091216 - "Julkalender, lucka 16"

De senaste nätterna har jag haft verkliga problem att sova. Det har resluterat i att jag legat vaken och stirrat upp mot taket, som fortfarande är smyckat med självlysande stjärnor från yngre dagar, det vill säga då jag inte kunde sova utan belysning (svag räckte). Och vad är finare än en kylig vinternatt, med stjärnklar himmel? Nä, nog tänkte jag väl det.. Därför är "stjärnklara nätter" vad som idag finns bakom luckan!

Allt är inte bara ponnysar och regnbågar. Det var någonting som förtydligades under den här perioden för snart ett år sedan. Jag vågade låta mig omslutas av vinterns fascinerande charm och spenderade många timmar, ensam, ute, under stjärnklara nätter. 
Klar luft, nattens kyla, tomhet, längtan, saknad, vetskapen av exakt vad det är man saknar och att det är för sent för att återskapa det som fanns där i början. Känslan av kärlek som passerat sitt bäst före datum men som - ändå, inte går att släppa taget om.
Verkligheten. Fast det var då.

Med lite tur blir det i år också många stjärnklara nätter som lyser upp i både decembermörkret som tillvaron. Dock kanske inte lika ensamma nu som förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0