091127 - "Jag går med dig överallt"

Fredag. Helg. Långhelg dessutom! Nog för att det mesta jag listat "att göra" kan bockas av så känner jag fortfarande stress över helgen. Imorgon är det nämligen julmarknad och jag inväntas befinna mig på plats för att fotografera(..) och ta del av evenemanget för att kunna slutföra påbörjat reportage. Dessutom så är det, hör och häpna, första advent på söndag? Jag menar.. Hallå! Vart tog november vägen?

Jag är antagligen en av de få som redan blivit klar med julklappar och diverse, men samtidigt som jag inte behöver ägna en endaste tanke till åt dessa kan jag inte låta bli att förundras över utbudet av "årets julklappar". En spikmatta? Vaddå bakmaskin? SJU HUNDRA KRONOR?! Inte för att mina inköp ingår i "budgetklapps-kategorin", men kom igen!

Annars då? Jo-o. Har klarat mig undan förvånansvärt bra idag. Under första lektionen i engelska skulle vi skriva en bokrecension av en bok vi läst under flera veckor. Jag skrev en recension om en bok jag inte läst. Därefter matten (läs: helvetes-algebra), som skulle kunna få vem som helst att vilja dö. Men med lite engagemang från min sida så är den nog skapligt avklarad innan jul.

Men peppar, peppar, ta i trä..
Vad resterande timmar har att erbjuda återstår att se. Ha en trevlig kväll människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0