101120 - "I know you are somewhere out there"

Till att börja med kan jag meddela att den ojämna uppdateringen kommer övergå i en daglig publikation hädanefter. Jag har nämligen bestämt mig för att följa trenden, och skriva om ett speciellt tema, varje dag - i trettio dagar. Detta innebär alltså att jag börjar avverka listan idag med att berätta lite "om mig", och får avsluta den lagomt på min artonårsdag med "ett sista ögonblick". Hah, eller eh.. ja, hehe. How-so-ever - here we go:

Dag 01 - Om mig
En övergripande presentation av vad jag heter, vem jag är och hur jag är väl kanske inte ses som nödvändigt, men lite kortdraget ska väl inte skada? Inledningsvis så föddes jag den 20e december 1992 på BB i Östersund för att senare få komma hem, sådär lagomt till julfirandet, och växa upp i ett mindre samhälle där alla vet allt om alla (och det du inte vet själv, vet andra) - också kallat Strömsund.

Med åren som följde skaffade jag mig en identitet och ett namn som jag under flera år kom att gå under - både i skolan som privat. Lillie kom inte bara att vara någonting jag kallades för, utan blev (för mig) också en livsstil och det kan väl tänkas att det faktiskt formade mig till den jag blev, eller spelade i alla fall en större roll, men mer ingående än så blir jag inte.

Under tiden i högstadiet, som var på Vattudalsskolan, samlade jag inte bara på mig en hel del erfarenheter, utan också en rad av fina minnen. Jag kom närmare min bästa vän och andra halva, men tillät också andra människor att närma sig och breddade därmed allt det sociala. Första året handlade mestadels om att undvika hjärtesorg och bara få vara, i sällskap av finare människor, men också utforska en hel del nya områden. Kärleken tog vid, och vad som stått överst på min "saker att göra innan jag dör"-lista (sedan sommaren -04) kom att bli verklighet. Men som alla vet brukar allt det vackra vara kort, och likaså det här..

Mer om detta i kommande inlägg, så jag lämnar livshistorian och går vidare med vem jag faktiskt är idag - och det: en bestämd brunögd och brunhårig tjej på sjutton år, som anser att siffran bara är en ålder och ingen livsstil. En fröken "Överanalys" - med långa rader av små ord, i en värld som inte alltid doftar smulpaj och/eller såpbubblor. En av "alla dem" - fortfarande med livet i behåll. Upptagen med det mesta, och likaså av den bästa (sedan snart tre år tillbaka), som jag också är förlovad med och snart får kalla sambo.

Med tre systrar och en bror på håll har jag aldrig kunnat definierat ordet familj, men ändå inte varit olyckligare för det då jag alltid omgetts av vänner som kunnat fylla ut tomrumet. 
Dock är också det här någonting som passerat, men än idag ett av det finaste jag har kvar.

Så, med detta sagt sätter jag punkt(.) och låter er undra över/ifrågasätta övrig information. Återkommer imorgon med "min första kärlek", även om jag redan omnämnt "den" här ovan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0