091201 - "Julkalender, lucka 1"

Eftersom att inga förslag gavs när tillfälle utdelades så får jag antagligen lösa detta på egen hand. Dagens lucka innehåller därför "impulsivitet".

Jag har sedan i somras försökt strukturera upp mina dagar, veckor och även kommande månader för att minska möjlig stress. Dock så fungerar detta inte i längden då dagliga rutiner och återkommande moment oftast kan få en att vilja ändra riktning.. göra nått! 

Det var precis vad som hände i slutet av sommarlovet då jag, världens finaste och Mattias bestämde oss för att bila ner till Göteborg, mitt i natten och helt utan förvarning. En tolvtimmars bilresa med två kortare anhalter. Stadsbesök och Liseberg. Hotellmys med ingående frukost. En kortare dagen-efter-vistelse på stan. Storhandling på Maxi av diverse färdkost och en minst lika intressan hemresa. Tre dagar, varav tjugofyra timmar i bil, tillsammans med kanske världens skönaste människor bröta det tråkiga gråa mönstret och satte färg på tillvaron. Nog för att dessa två pojkar gör det möjligt i alla fall, oavsett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0