091214 - "Julkalender, lucka 14"

Well.. Den här gången slipper jag åtminstone skylla på tidsbrist. Istället SKÄLLER jag på Telia och förbannar deras support. Nästan. Har, till och från, varit utan trådlöst internet sedan i fredags, lagomt-nöjd-tjej (fria tolkningar på sistkommande sammanslagning av ord).

Fick dock lite inspiration från gårdagen då jag, helt oväntat, tog och gjorde vinterns första och, dessutom, snyggaste vurp. Därför innehåller (går-)dagens lucka just "is och halka".

Vi befinner oss nu i en period av omväxlande vinter och töväder. Det är inte alltid säkert att någon hunnit ta bort all snö på gatorna innan det är dags att gå hemifrån på morgonen när halkan är som värst. Dock så har jag ännu klarat mig från olyckor och liknande, fastän det egentligen brukar vara mot alla odds. Även om det under de senaste veckorna frusit på lite av och till, var det inte förrän i måndags som det tydligen var riktigt halt..

Nog för att min balans inte hänger med ibland, men att stressa utför en trapp när det är idiothalt (med ett par skor utan sulor) så hade jag verkliga problem med att hålla mig på benen. Joho. Det hela resulterade i att jag landade i fosterställning nedanför trappen, och givetvis hade jag just då bestämt mig för att låta jackan hänga kvar i hallen..
Där låg jag, utskrattad, och nedgrävd under den nyfallna snön. Vilken härlig syn! Som om det inte vore nog? Jag insåg inte förrän igårkväll varför jag hade så förbannat ont i höger höft och därmed svårt att gå. Smart-tjej. Väldigt! Och snällare-pojkvän.

Dock så kunde jag inte låta bli att brista ut i gapskratt den gången han missade att det var en aning halare utanför bilen, och for omkull på ändan samtidigt som han också befann sig i bilen.. Så jag antar att jag fick skylla mig själv, den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0