091223 - "Julkalender, lucka 23"

"Dagen före". Tjugotredje december.
Förberedelser &.. stress. Evig väntan.

Ingen dag på året är väl ändå lika lång som dagen innan julafton? Man går bara runt och tänker.. längtar, försöker få tiden att gå, klämmer lite på paket, funderar, och hoppas.

Idag är enda dagen på året som urvisaren flyttar sig i slowmotion, eller egentligen.. inte alls! Medan allting annat rör sig i ultrarapid och tankarna om -julafton imorgon, nyss verkat gått in i skallen på den större delen av lokalbefolkningen. Det är kaos i mataffärerna, köer utanför bankomaterna, och sista rycket med julklapparna görs.

Det är sånna här dagar jag borde vara glad över att jag redan stökat bort ovanstående punkter, men.. JAG KAN INTE? Jag vill inte vänta! Jag vill ut i julstressen och kunna få tiden att gå. Men nä.. Istället för att rulla köttbullar med mamma får jag vänta.. B.l.i.r..ga.l.e-e.n!

Och jag kan dessutom inte tänka klart? Vilken förbannat fin dag på året. Hah, sämre lucka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0