091110 - "Och helt plötsligt blev det tyst"

Jag lider av någon slags abstinens. Måste få skriva. Måste bli läst. Dessvärre har jag inte kunnat, dels för att min dator varit (och ÄR fortfarande) sjukskriven, kort sagt - icke fungerande. Dock så låter det som om den är påväg hem till mig ikväll igen. Håll tummarna!

Annars då? Jo. Inte nog med ovanstående, jag har minsann själv varit sjukskriven, eller åtminstone sjukanmäld och hemma från skolan sedan i fredags. Givetvis förbannat spännande. Verkligen. Speciellt med tanke på att jag fått så h i m l a mycket gjort. Igår var jag exempelvis och besökte akutmottagnigen klockan åtta på morgonen. Lagomt-pigg-tjej fick, som väntat, inget penicilin utskrivet. Precis som förra gången konstaterade dem att det "bara" är ett virus, och, som alla redan vet, biter inte penicilin på virus. Härligt!

Fick åtminstone sova betydligt fler timmar under natten men var trots det döden-trött imorse. Ungefär lika trött som en maratonlöpare efter några mil, sisådär. Nä, jag vet inte. Men utvilad var åtminstone det sista jag var. Gick och la mig igen strax efter frukosten och sov någon timme till. Sedan dess har jag.. eh.. ja. Inte åstakommit ett dugg, rent ut sagt.

Med undantag för "knäckbräcken" jag bakade. Nog för att alla ingredienser kokade på spisen under en timme, men jag kategoriserar det som bakning hur som helst. Apropå bakning och söndagsinlägget om farsdag så stökades det även där med lite bakning, nämligen "morotskaka". Recepten kommer i senare inlägg. Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0