100412 - "Something that I feel I need to say"

Egentligen är det inte så förbannat konstigt att jag undviker folksamlingar och större tillställningar. Folk som pratar över huvudet och bakom ryggen är någonting jag kan, och behöver, vara utan. Detta oftast när jag är ensam och har lätt för att bli extremt instabil. Alltid på fel ställe vid fel tillfälle. 

Dagar när verkligheten kommer ikapp och en massiv känsla av hjälplöshet och skuld börjar spela roll så önskar jag att folk kunde se igenom mig. Se att det gör ont. Se att det är förbannat outhärdligt och förhoppningsvis, kanske, kanske-e, tänka ett. steg. längre.

Lördagen var minst sagt fylld av blandade känslor.. däribland höga förväntningar och större besvikelser. Det gjorde ont att vara en i mängden, trots sällskap. Ändå vill jag kunna, och försökte också, sluta gömma mig. Vill inte vara den som går med krokig rygg, likt Quasimodo, och blicken i marken, för varför ska jag skämmas?

Ja, jag har gått ner i vikt. Och ja, jag är sjuk. Minus nästan tjugo kilo sjuk.
Men nej.. jag skäms inte. Jag är precis som jag alltid varit, bara mindre. Svagare. Tråkigare också. Men fortfarande jag. Någonstans finns det där glitterglada & spralliga, bara inte än.


Kommentarer
Postat av: Bästa vän

Men, älskling, det behövs bara en snabbtitt för att se att det gör ont!



Jag blev arg när folk kom fram och påpekade hur liten du har blivit. Som om du inte vet och känner själv. Hade det varit så att du istället gått UPP 20 kilo i vikt hade ingen jävel ens kommenterat det. Jag bara undrar vad folk tänker med ibland?! Vad som får dom att tro att det är okej att kommentera och påpeka hur någon annan ser ut? Du var knappast där för att behöva förklara dig.



För mig är du finast i världen. Om du så har gått ner eller upp 20 kilo. Om du är blond eller svarthårig. 180cm lång eller 80cm kort.



Du är inte ful nu, det får du aldrig, aldrig tro. Det gör bara så himla ont att se dig, och DET är fult. Och att du inte mår bra är fult. Att du försvinner är fult. Allt, allt, allt som gör ont är så jävla, jävla fult, ska du veta!



För mig spelar det ingen roll om du är tyst och tillbakadragen just nu, för jag vet ju. Och jag vet att du kommer tillbaka. För du var världens starkaste innan (och är ju det fortfarande, långt där inne!), så varför skulle du inte? Och tänk bara hur himla stark du kommer att vara sedan. Och så finns jag jämt, jämt (och vet exakt vad du går igenom), men det vet du ju redan!

2010-04-12 @ 11:32:26
Postat av: jenny

Jag saknar dig så fruktansvärt mycket människa. Och snart, snart, snart ska vi ses. Men det är ändå så långt bort. Men väntar man på något gått väntar man al(ltid.)drig för länge. <3

2010-04-12 @ 20:06:54
URL: http://jennyvem.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kan egentligen ingenting säga, för Emmy tror jag sa det som jag ville säga. Men du är den finaste, och du är alltid Lilla lilla Lillie för mig, lilla söta Lillie. Som jag sa tidigare, om du någonsin kommer tillbaka, så vet du hur välkommen du är. Och om inte annat, så har vi ändå delat en del år tillsammans.



Alltid samma Lillie, vare sig du är tjock eller smal, lång eller kort, blond eller brunögd. Alltid samma du. Och jag tycker om dig preciiis lika mycket för det :)<3

2010-04-13 @ 21:45:50
URL: http://emien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0