100719 - "And everybody's getting tired of you"

Det spelar ingen roll om tisdagen är inom räckhåll. Saknaden ligger och skaver, gör ont och tar över. "Snart" gör mig arg, ledsen och illamående. Inte minst för att jag avskyr, och hatar, ensamheten, utan också för att jag inte kan hantera situationen. Åh! Vä-Ä-ärdelöst.

Hur som helst är det "bara" några få timmar kvar tills världens finaste kille kommer hem och.. är världens finaste kille, precis som det ska vara. Så, skitsamma om ytterligare en sömnlös natt (fylld av längtan) väntar. För imorgon, den här tiden, har jag världen åter.

Tillsvidare ska ni få ta del av mig. He-hu! Närmare bestämt femtio saker "jag tycker om.."

1. Sena sommarnätter
2. Musik som fastnar, påminner och känns
3. Att somna och vakna upp bredvid samma ansikte, kropp och själ
4. Lösviktsgodis på lågpris, och tacka vet jag då en nyplockad påse
5. Långa, spontana, roadtrips utan tystnad
6. Filmer som får verkligheten att blekna i jämförelse
7. "Vitamin Well (Fokus)", med smak av svarta vinbär
8. Lukten av nyklippt gräs
9. Morgonpromenader i sällskap med världens finaste
10. Choklad i alla former, smaker, färger och storlekar
11. Att få sakna och längta, ibland
12. Att kunna göra någonting för någon annan, när- och vadsomhelst
13. Mamma och pappa när dem försöker få allting att vara fint och bra
14. Ord och/eller meningar som når ända in 
15. Smaken av varm hjortronsylt 
16. Ringar som symboliserar kärlek och representerar tvåsamheten
17. Att inte behöva vara som alla andra och t.ex. grilla pannkakor istället för korv
18. Ljudet av hjärtslag som slår i takt med mina
19. Att vara den som vaknar tidigt och först
20. ..men också, möjligtvis den som somnar sist
21. Tim Burton och allt han någonsin regisserat/åstadkommit, för "so far so good"
22. Att få säga "vad var det jag sa..?" när man vet att man haft rätt
23. När jag och min bästa vän tänker precis likadant, i samma stund
24. Känslan att känna sig behövd
25. Att få vara den som har kontroll på läget
26. Gamla vänner som tar upp kontakten igen, efter en lång, eller än längre, tids tystnad
27. Sällskapsspel där det gäller att beskriva med andra ord - som skrivet el. också "Alias"
28. Synen av pojkväns bara överkropp, iförd vad som helst i övrigt
29. Känslan att jag snart (ändå senare) står som nybliven student
30. Att sitta ute på balkongen, under plåttak, och lyssna till regnet
31. Varm nyponsoppa, utan glass
32. ..därför att glass gör sig bäst ensam, i form av en "Royal" och med smak av sommarbär
33. När kreativiteten flödar, och man gör sig påmind av vad man/som en gång faktiskt varit
34. Min Nikon D5000 (även om den för tillfället inte används lika väl)
35. Stjärnklara höstnätter med inslag av frost
36. Att ha en personlig sömmerska/skräddare (whatsoever) hemma
37. Folk som inte tar någon skit
38. ..men även dem som kan stå upp för sig själva och yttra en åsikt
39. Ett nystädat hem, där dammet är borta, golvet moppat och sängen bäddad
40. Att mötas av en puss på pannan
41. Konsistensen av vaniljfudge
42. När något man längtat efter sker
43. Att inte känna ett behov att tänka "vad, när och hur"
44. Att räkna ner dagarna fram till Stockholm och Turkiet
45. Eftertänksamhet och omtänksamhet från andra
46. Tystnaden som infinner sig när någon sagt något dumt/gjort bort sig
47. Att prata omkull andra människor som inte kan erkänna sitt nederlag
48. Att få vara en del av två familjer, och att kunna känna sig delaktigt och behövd i båda
49. När barn behöver hjälp och antyder, eller vågar be, om min
50. Folk som inte, el. aldrig någonsin, skiljer mig ifrån mängden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0