101125 - "With this silence brings a moral story"

Dag 06 - Min bästa vän
12 år och 8 månader. Det är 4 630 dagar.
Den tjugofemte mars för ganska precis tolv år och 8 månader sedan hade mina föräldrar bestämt sig för att slå på stort och skaffa hus (eller ja.. det var datumet för vår första natt som vi spenderade i det lilla gula på Länsmansgatan 17). Värdelöst och tråkigt tyckte jag som stormtrivdes i våran lägenhet bland mina dåvarande lekkamrater(?!). Hur som helst, flytten skedde till ett gult hus (som redan tidigare nämnt), med en övervåning, nedervåning och källare. Vad jag dock inte visste då, var att m-i-n andra halva var bosatt på gården intill. 

För att göra en lång historia kort: "Jag flyttade hit, och sen så satt våra gårdar ihop lika ofta som man såg oss tillsammans. Vi var åtskiljaktiga som små, och är det fortfarande." Mer eller mindre, även om det är långt mellan gångerna vi ses så är definitionen av "oss" och "vi" oförändrad. När "noll meter, samma gårdar men skilda hus, är för långt bort", kan väl tio mil bara göra än mer än förbannat ont, även om avståndet fortfarande inte gör någon skillnad. Fröken Marklund är och kommer alltid att vara nummer ett för mig, oavsett, för efter snart tretton år tillsammans så är nästan två år "utan" varandra som en fis i rymden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0